lördag, mars 08, 2014

Nästa tema

God morgon! Jag vaknade upp till en solig dag med blå himmel idag, så härligt att ljuset är tillbaka och ger oss hopp om vår! Och sen inser jag att jag inte publicerat det nya temat i Fototriss... ooops! Jag får skylla på att jag var trött och snurrig efter att ha varit på genrepet av finalen i Melodifestivalen igår kväll och somnade innan jag hann göra klart inlägget i Fototriss i natt. Min favorit (och många andras verkade det som på genrepet) är Ace Wilder, så jag hoppas hon vinner ikväll!

NÄSTA TEMA...
... är HOPP. Att hoppa, att vara hoppfull, eller ett hopp - det finns några olika betydelser av ordet och ni väljer som vanligt fritt hur ni tolkar temat.

  1. förflyttning under vilken kroppen lämnar underltaget för ett ögonblick; (överfört) lämna lucka i handlingen (tiden) i en bok, framställning eller liknande
    Hon gjorde ett riktigt högt hopp.
    Nu gör vi ett hopp till sidan 100.
    Filmen hoppar fram och tillbaka mellan flera olika tidsepoker och landskap.
  2. ramp avsedd att få användaren att ta en liten lufttur
    Mitt i skidbacken hade man byggt ett hopp.
  3. tro på förbättring
    Hoppet är det sista som överger människan.
    Så länge det finns liv finns det hopp.
    De skjöt upp avresan en vecka i hopp om bättre väder.
    Källa: Wikipedia

Fundera på hur man kan illustrera hopp med tre bilder, gå ut i solen och fotografera och sen är ni välkomna tillbaka hit när omgången startar så snart lördag övergår i söndag.

Hälsningar
Helena

1 kommentar:

Nukke sa...

Det här var bra att du skrev vad hopp betyder !!! Det är mycket lättare ny att välja temat. Tack !