lördag, november 30, 2013

Nästa tema

Det är sista dagen i november och i morgon går vi in i den mörka, men samtidigt ljusa julmånaden.

NÄSTA TEMA...
... är UTSIKT. Dela med er av era utsikter, vackra eller mindre vackra! Och tolkningen är som vanligt fri, så ni är välkomna att vara kreativa med temat :)

Sen har jag en fråga till er. Jag sitter och planerar för nästa tävling och undrar vilken typ av tema ni helst skulle vilja ha i tävlingen? Vad skulle locka er mest att delta? Skriv en kommentar och berätta! Jag vill självklart ha så bra tävlingar som möjligt i Fototriss, som lockar många att delta. För om deltagarantalet viker i tävlingarna, blir det svårt att hitta samarbetspartners och bra vinster, vilket så klart är förutsättningen för nya roliga tävlingar.

Tack på förhand och ha en skön fotolördag!

Hälsar
Helena

8 kommentarer:

Åke sa...

Julen är på g, varför inte ett jultema? Det flesta ställer för jul. Nu gillar inte alla julen men deltar säkert på ett hörn. A

irene andersson sa...

kärleken, kär-leken, tjärleken, skärleken...anagssa

Axart sa...

Jag tycker det foto-grafiska temat var spännande..och teman som inbjuder till breda tolkningar.
AX

Linnéa sa...

Kanske lite fordon, gamla bilar, spårvagnar, bussar o annat som rullar.
Eller "nerifrån", istället för utsikt uppifrån.
Det mesta i teman som du hittar på är roliga.

Ha en bra helg!

Anni sa...

Tänker något som alla har, som är både vardagligt och personligt och kan fotas på så många olika sätt. Samtidigt lär vi oss lite mer om varandra.
T ex "Mitt kök"
"Min vardag"
"Barndomsminnen"
"Min favoritfärg"

Anneli - A'la Foto sa...

Jag vill ha mera diffusa tema så som olika former, färger, eller känsloord. Men de teman jag gillat absolut bäst är de teman som har varit lite fototekniska i sig men ändå väldigt öppna!

Men något jag verkligen önskar är att sponsorerna kunde vara lite mera åt det fotografiska hållet. Kanske canvastavlor, kanske kameror osv. Vi är ju alla intresserade av foto och alla fotograferar så varför inte mera sånt?

Jag önskar dig en härlig första advent och lycka till med tävlingsplanerandet!

Sanna sa...

Mitt tips är färdmedel t.ex. bil, flygplan, cykel osv.

Och så skulle det varit roligt med ett färgtema.

Kicki sa...

Inget bidrag från mig den här veckan men ett tema: upp-och-ned!