tisdag, december 06, 2011

En röd omröstning

Nu är det final i tävlingen med tema Röd! Och gästdomaren Anneli har valt ut sina åtta favoriter som nu ska tävla om tre fina priser. I collaget ovan finns en av varje finalists trissbilder.

VINSTERNA
 De tre som hamnar på pallplats får varsitt presentkort från Coolstuff!
 
1:a pris Presentkort värde 1.000 kronor
2:a pris Presentkort värde 500 kronor
3:e pris Presentkort värde 300 kronor

FINALISTERNA 
Så här säger Anneli om sitt urval:
Här kommer finalisterna utan inbördes ordning. Många fina trissar. Det jag har gått på är den som fått fram den röda färgen bäst i sin tolkning, och även en fin sammanhållen, gärna kreativ triss! 
  • Rajson
    Vackra höstbilder med fin bokeh som visar den röda färgen från sin bästa sida. Fint fångat!

  • Raven
    En spejsad triss på något okonkret. Fint sammahållen och fin röd färg!

  • Axart
    En fantastisk triss på något så otäckt som ett skadat öga. Att göra något positivt av det är mycket kreativt och nytänkande!

  • Monica Sjögren
    En söt triss på de fina råttorna som huserar i julpyntet. Kreativt!

  • Ormbunke
    En söt triss med söta tomtar i tomteskogen. Fint sammanhållen och en fin klar röd!

  • Et lite oyeblikk
    En kreativ triss som är fint tolkad med tydliga röda bilder! Den första är otroligt läcker!

  • Photoart by Anna
    Snygg triss med fina bilder på fåglarna. Ser ut som vykort. Ett extra plus i kanten för den söta kissen!

  • Godisflickan
    En härligt julig triss med en vacker glans o fina röda toner.

OMRÖSTNINGEN
Välj din favorit av finalisterna och rösta nedan. Omröstningen pågår fram till lördag kl 17.00. Kom ihåg att bilderna i formuläret visar endast en av finalisternas tre bidrag, så besök respektive finalists blogg och titta på hela deras trissbidrag. Klicka på namnen i finalistlistan här ovanför så kommer du till deras trissar.




SÄSONGSAVSLUTNING
Till sist kan jag avslöja att det blir stor säsongsavslutning på söndag 11 december med den sista tävlingen för i år och för alla soltörstande trissare kan jag locka med förstapriset som är ett resepresentkort värt 3.000 kr hos Solresor! Men inte nog med det, jag har ordnat så att ingen kommer gå lottlös ur finalen, utan samtliga åtta som går till final vinner en fotobok. Så var beredd på lördag när jag berättar mer om tävlingen och avslöjar tävlingstemat!

Tack så länge!

Hälsar Helena

10 kommentarer:

Pialotta sa...

Grattis till alla finalister.. Bättre lycka kanske en annan gång då för vi andra som inte blev finalister :)

Johanna sa...

Fina finaltrissar! Grattis! Väntar med spänning på nästa tema :)

Anonym sa...

Väldigt värdiga finalister! Många finfina bidrag, har inte ens hunnit kolla igenom alla ännu men fortsätter för att det är så kul och givande.

Anonym sa...

Väldigt värdiga finalister! Många finfina bidrag, har inte ens hunnit kolla igenom alla ännu men fortsätter för att det är så kul och givande.

Me and my dark secrets sa...

Den här gången tyckte jag det var mer proffsiga bidrag och jag röstade faktiskt på en av favoriterna.

Tobias Tenggren sa...

Stort grattis till alla finalister!
Många härliga trissar.

Camilla (Rantis) sa...

Grattis till alla finalister!
Må bästa foto vinna!

Veiken sa...

Röstat och klart. En triss som lyser klarare än dom andra - enligt mig :)

Jah Hollis sa...

Den här veckan har jag, mest på grund av för mycket jobbande och pendlande fram och tillbaka, inte haft möjlighet att kolla igenom alla bidragen.
Men visst är det många fina som gått till omröstning. Själv hade jag dock, och ingen behöver väl ta illa upp för det (smaken är ju som den berömda baken), önskat mig några fler finalbilder med mänsklig närvaro i.

Maria LENN Thunholm sa...

I vilket fall som helst sà är det inget för mig, eventuellt om det finns en fransk motsvarighet...

Men lycka till allihopa!!!