lördag, april 30, 2011

Fototriss returns!

Välkommen tillbaka hit igen! Ja, jag bestämde mig tvärt för att det var dags för Fototriss att börja igen efter min mammaledighetspaus. Jag har såklart fortfarande fullt upp med amning, blöjbyten och magknipsmassage på bebisen och jag kommer nog inte ha tid att surfa runt så mycket bland bidragen, men det ska väl inte hindra trissen från att rulla på bra ändå. Därför kommer här info om kommande temat!

VECKANS TEMA
Den senaste tiden har det ju varit rena sommarvädret i Sverige och våren har fullkomligt exploderat i naturen, i alla fall där jag varit. Så det är hög tid för vårens omgång av trissens här-och-nu-tema: SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR. Det temat återkommer ju en gång per årstid och nu blir det den elfte gången vi kör det. Alla tidigare Så här ser det ut-omgångar hittar ni här.

Vad innebär då temat?
Jo, nu gäller bara färska bilder eftersom bilderna ska visa hur det ser ut där du är just nu (= bilder tagna under trissveckan, dvs från och med idag lördag när jag offentliggjorde temat, och en vecka framåt). Så hur långt har våren kommit hos dig? Det kommer nog att visas upp väldiga skillnader i era bilder, för i norr finns det säkert snö kvar och i söder är det kanske mer sommar än vår ute i naturen? Ska bli roligt med ännu en årstidsresa!

Gillare nummer 100
Facebook skrev jag förut att den hundrade personen som gillade Fototriss skulle få utse ett kommande tema. Sanna som blev nummer 100 bestämde att temat skulle vara Drömma och det tänkte jag köra om en vecka. Så nu har ni en hel vecka på er att fundera och fotografera även för nästnästa omgång av trissen!

Men innan dess ska ni dock få visa hur det ser ut hos er, här och nu, och den omgången startar i vanlig ordning vid midnatt, när lördag övergår till söndag.

Ha en trevlig Valborg allihop!

Hälsar Helena

8 kommentarer:

Hanna o Elliot o Nelli sa...

Äntligen! ;D

Kerstin sa...

Kul att du är tillbaka!
Ha en fin helg.

Barnens Hjältar sa...

Härligt!!
Vi skall på picknick i Slottsskogen ikväll så det får bli bilder därifrån :-)

@Receptomaten sa...

Härligt!
God helg & grattis ännu en gång till bebben :D

BP sa...

Välkommen tillbaka:-) saknaden blrv väldigt stor kan jag säga!!

Pysselfarmor sa...

Men ojdå!
Kul!

Anna tassar in.. sa...

Men så go du är..nu kör vi igen då..

Olga T sa...

Kul att du är tillbaka och stort Grattis till nykomlingen!