söndag, april 10, 2011

Fototriss del 133: Stilleben

Jag hoppas att veckans nya tema har och kommer inspirera många av er och att kamerorna får jobba hårt! :) Nu startar officiellt Fototriss omgång 133 och det är bara att börja lägga in era länkar.

VECKANS TEMA
Det tema som jag avslöjade igår och som gäller kommande vecka är alltså STILLEBEN. För er som inte redan läst om temat i förra inlägget kommer här några inspirationslänkar igen:
REGLERNA
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

Lycka till!

FACEBOOK
Glöm inte bort att Fototriss finns på Facebook nu! facebook.com/Fototriss

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 133: STILLEBEN


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

24 kommentarer:

annamis sa...

En kul fototriss denna vecka i allra högsta grad!!

Jenny sa...

Runt halv ett-snåret ramlar jag in som nummer - 20...! Fototriss är verkligen populärt. :)

Pialotta sa...

Jag har väntat på stillebentema och nu kom det :)
Hoppas du mår bra i väntans tider.. eller har du kanske fått nu?

Ingrid sa...

Kul tema, men knepigt ändå!
Tack för att du orkar hålla på med fototrisset.

Kram och ha en fin söndag!

Pillargontanten sa...

Nja, lite svårt, och inte vet jag om jag hållt mig inon ramarna....
Men som sagt, man tager vad man haver!
http://pillargontanten.blogspot.com/2011/04/fototriss-stilleben.html

Hero sa...

Jätteroligt tema! Jag blev verkligen inspirerad att fortsätta fota stilleben.
Tyvärr blev jag tvungen att lägga in två länkar för det blev fel på den första.

Anonym sa...

I ett halvår har jag funderat på om jag inte borde gå med, NU har jag gjort det! Jag är lite trög i starten kanske...
men NU skall jag fotografera stileben, det borde gå ått få till tycker jag tom med en pyttekamera som min.

Mia sa...

Vet inte om man kan kalla min triss för ett regelrätt stilleben men jag ville experimentera. Resultatet blev väl... jaja. Lyckades med färgkontrasten, men... :) Men kul var det!

Ingrid ♥ sa...

Ett kul tema. Fick verkligen tänka till. Slog även upp vad det betydde.
Så här blev mina bilder.
Kanske inte helt klockrena men de får duga.
Kram Ingrid

Jah Hollis sa...

Sitter och funderar på om jag ska lägga in bilderna jag knåpat ihop till veckans triss. Då läser jag att ni fått tillökning i familjen. Jag gratulerar på det här viset eftersom jag vare sig twittrar eller facebookar. Som sagt: Stort grattis!
Och ska jag nu lägga in dom där halvdana bilderna eller ej? :-)

Tinezza sa...

Först GRATTIS till en liten kille !!
Idag har jag verkligen fotat och tagit om och tagit om. Det var en utmaning denna vecka och roligt.
Till Jah Hollis: Lägg ut bilderna !! Jag vill se dom ;)

Jah Hollis sa...

Heter det lägga in eller lägga ut. Nu finns dom i alla fall att beskåda på min blogg. :-)

jacglenphoto sa...

Har den lilla äntligen kommit nu?
I så fall ett jättegrattis och ta hand om er.

Beppan sa...

Stor grattiskram till dig!! Härligt med en ny baby i familjen!!
:-)

Kerstin sa...

Kul triss den här gången! Grattis till tillökningen. Må så gott och njut av den lille. :)

Len@ sa...

Grattis till lillkillen.. ;)

Rajson sa...

Tusen grattis kramar!

Kicki sa...

Grattis till bebisen!

Misswhatsit sa...

Ser att det blev en liten pojke. Stort GRATTIS!

AnnA sa...

Hej Helena!
Inspirerande fototriss fick mig att haka på...Lite skåpmat, men jag hoppas det går bra.
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Gunilla sa...

Grattis till ert nya mirakel!

Stilleben på det jag gillar: änglar och blommor :)

Gunilla sa...

Tyvärr fick jag in fel länk under nr.120. Rätt länk ska vara den som finns på nr. 121. Förlåt :)
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2011/04/stilleben.html

Caroline Lind sa...

Grattis till er son! Jag är nybliven mamma och bloggare. Roligt med fotouppdrag, det vill jag gärna testa fler ggr.

blåbärsbarn & trollrumpor sa...

Detta var verkligen inte det lättaste men rolig utmaning