lördag, juni 05, 2010

En försmak av kommande temat...

Jag satt här idag och hade ett bestämt tema för kommande veckas Fototriss, men så kändes det inte helt rätt ändå, just nu. Funderade, tittade igenom min lista över tänkbara teman, men det var inget jag fastnade för. Det är ofta så att jag kanske inte känner för ett tema den ena veckan, men ett par veckor senare kan det kännas helrätt.

Hur som helst så dök det upp ett matrelaterat förslag från Irene på Twitter och eftersom jag satt här och var hungrig fastnade jag för det direkt! Temat som gäller från och med i morgon är nämligen MATFOTO. Irene var inne på sommarmat, men jag modifierade det något till matfoto. Men naturligtvis kan ni välja att låta sommarmaten vara i fokus i era matfoton.

Jag valde att avslöja temat en dag i förväg den här veckan, eftersom säkert många äter lite extra god mat ikväll när det är lördag och då får ni en chans att ta lite snygga matbilder :)

MEN OBSERVERA att temat inte startar förrän vid midnatt inatt, så ni ska inte lägga upp länkar till era bidrag förrän jag publicerat inlägget med Mr Linky-formuläret. Hela lördagen ut gäller fortfarande tema Prickigt.

Jag ser fram emot att bli riktigt frestad av era matfoton i morgon!

Hälsar Helena på Bildbloggerian


Andra om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kul! Bra tänkt!

SebbeSula.se sa...

åh härligt, ett tema för mig. Jag har gått och blivit fascinerad av matfotografering :)

E-B sa...

hej Helena!
"Please leave a comment after linking... Thank you" står det efter det jag lagt in mitt fototrissbidrag... är det här du menar? jag gör det så gärna, men så få som gör det!
jag uppskattar verkligen din utmaning Fototriss. jag utmanas tänka till lite!
hoppas solen skiner på dig o ditt nationaldagsfirande idag, allt gott!