söndag, augusti 09, 2009

Veckans Fototriss: Gissa temat


Vad roligt det var förra veckan att se varifrån era bidrag kom! Alla landskap i Sverige utom fem var representerade (hoppas de får någon deltagare när jag kör temat igen i höst), samt en handfull länder utanför våra gränser, bland annat Brasilien, Tyskland, Finland och Norge. Flest trissar kom från Skåne, tätt följt av Södermanland och sen Västergötland. Ni kan se slutresultatet längst ner i förra inlägget.

VECKANS TEMA
Vi kör nu vidare med veckans utmaning och den här gången bestämmer inte jag temat, utan nu är det upp till var och en att fundera ut något bra, plus att det också blir en bildgåta i trissen. GISSA TEMAT kallar jag det och ni ska alltså alla välja ett eget trisstema! Bildgåtan består i att era besökare kan försöka hitta den gemensamma nämnaren i era bilder och gissa vilket tema ni valt.

Så tänk till lite när ni väljer ett tema och presenterar er fototriss, så att den röda tråden inte blir allt för diffus och svår att lista ut. Ni kan ju också skriva en ledtråd om ni vill. Hur ska man då få veta om man gissat rätt? Jo, förslagsvis skriver ni en kommentar till inlägget och berättar om temat, så kan man kolla där och få svaret direkt. Ni kan ju ta en titt på min triss för att få ett exempel på hur man kan göra.

REGLERNA DEN HÄR VECKAN
1. Välj ditt eget tema och visa sedan 3 bilder på detta tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Klura på och lycka till med bildgåtorna! Ska bli kul att se hur många olika teman som kommer att figurera i trissen den här veckan.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 57: GISSA TEMAT


  • Theme of the week is FIND THE THEME (Choose your own theme and let your visitors guess the theme in your trio of photos)

  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english CLICK HERE
1. Helena/Bildbloggerian
2. XRob
3. Samlaren
4. Sindri Bloggar
5. Hasse A
6. Kadermo
7. Marie som är hungrig
8. Amanda
9. Barbro S
10. foto CHIP
11. Lillaviola
12. Kulle Fotoblogg
13. Eva B
14. NattSyrran
15. Malmö till Stockholm
16. Bruno Beige
17. Anette
18. Anna
19. Var Dag ett Äventyr
20. Birgitta
21. Kimaneros Fotoblogg
22. Hero
23. Photos by Storm
24. akson foto
25. Ulrica
26. Indiehoran
27. Carpe Diem
28. jeanette
29. Mad World
30. Nettan
31. Lena Norgren
32. Doglady
33. Megera
34. lilalili
35. Lissen
36. Linda
37. cat
38. veronica-ifokus
39. Camillas foto
40. mia
41. Rajson
42. Mia
43. Gunvor
44. BP
45. Susannes fotoblogg
46. Vildvittra
47. @nemonen
48. Kerstin
49. Mats
50. Dahlarna
51. Gärdsmygen
52. Monkan
53. christina
54. Mamma Russin
55. Tankebubblor
56. annette
57. FOTOURVAL
58. Cecilia Artista
59. Famos/Menageriet
60. Bo på Ormberget
61. Nukke
62. Mamma med kamera
63. Kulturkonsument
64. ThankGodIt'sFriday
65. Bildgatan
66. Vardagen enligt Anna
67. A'la Foto
68. Ingrid
69. Goldiesmatte
70. Tuss / Omkring
71. Ninni/fotografia
72. Marie S
73. NatureFootstep
74. Black Cat
75. PhotosbyKarolina
76. Lasseivomma
77. Pärleporten
78. Tinkerbell
79. Emmas fotoblogg & pyssel
80. sinneskatten
81. sinneskatten
82. HelenJ
83. Carina
84. kalltkaffi
85. Gunilla
86. Anne-Lie
87. LaDolveVita
88. emma
89. Charlotta
90. Rijo
91. Lusthuset
92. Eva-Marie
93. SebbeSula
94. ToVe
95. Lotta 8`)
96. Pialotta :-)
97. Monika
98. Ingridspotpurri
99. Bluewhiskey
100. Haydee
101. Mia
102. Erikas foton :)
103. ormbunke
104. isis
105. Skatemariah
106. ormbunke
107. Thorgun, Sweden
108. Lelin
109. Grått bo
110. Inne&Ute
111. Majsan
112. Erik "Semlan"
113. EkbladsBilder
114. a galaxy near you
115. Herr D
116. AnnA
117. amix foto
118. Jack
119. AnFo
120. Miccar
121. Yelly
122. Hatchepzut - Mamma till en ängel
123. Bibbi
124. Solsken och skyfall - foton, babbel och annat..
125. Jah Hollis
126. Ullis

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

15 kommentarer:

Marie sa...

Svårt, svårt men eftersom mat är ett stort intresse fick det bli min gissningstriss...

Unknown sa...

Morrn

Mina trissbilder är på plats.

Temat är inte så svårt hoppas jag.

Ha de bra

Hasse A

http://08-i-exil.blogspot.com/2009/08/blog-post_09.html

Marie (som är hungrig) sa...

Aj, aj! Skickade med fel länk - vill du vara snäll att plocka bort 5:an. Ber om ursäkt för besväret, vet ju att du lägger ner ett jättejobb redan utan att vi strular...

Marie sa...

TACK!

Susanna sa...

Nu ligger mitt tema uppe - inte så svårt tror jag, men det finns nog fler saker än jag tror som kan vara röda trådar :-)

Birgitta sa...

Intressant tema! Mina bilder är på plats.

Indiehoran sa...

Spännande tema, kul att komponera ihop ett eget tema så här på söndagsmorgon. Jag hoppas mitt tema har fler lösningar än en, det är vad jag själv tror i alla fall. Varsågoda att kika!

jeanette sa...

Mitt tema finns nu med.

Maria/mamma med kamera sa...

Kul idé!

anemonen sa...

Mitt bidrag är klart och inte svårt heller.

Bildgatan sa...

Det är inte lätt att hitta på något eget, du är duktig som orkar och ids vecka efter vecka.

Jag har i alla fall lagt in ett gissa tema bidrag på Bildgatan.

/Avsändare Margareta

hundenstina sa...

Det här var ett lite klurigt men roligt uppdrag ...
Det tog sin lilla tid men nu är mitt ''Tema'' på plats!!!
Ha det gott!
Tinkerbell.

Gunilla sa...

Till slut fick jag till det....

Monkan sa...

Hej! har för första gången hakat på här. Mina triss-bilder är klara och jag hoppas jag gjorde rätt. :-)

Jah Hollis sa...

Tänkte jag ville lägga in mina bilder fastän det är sent och det verkar vara något krångel med att få in länken.
http://jahhollis.blogspot.com/2009/08/fototriss-vecka-33-gissa-temat.html